Spatial motion – NL – Spatial Motion
Spatial motion – NL2020-10-12T15:59:04+01:00

Spatial Motion

Iris will move (you)!

Ze werkt het liefst in de publieke ruimte. Zoals onderandere aan museumtentoonstellingen, decorontwerpen, evenementen, maar ook ingrepen in de stad of het landschap. Het gaat vooral om een ervaring. Ruimtelijke ontwerpen die een verbinding maken tussen mensen en hun omgeving of mensen onderling. Met deze filosofie maakt ze ontwerpen die modulair, experimenteel, mens- en milieuvriendelijk zijn.

Ze heeft een bètabenadering, heeft de neiging om haar inspiratie te vinden in de natuur, wetenschap en materialen om er een concept en project van te maken. Sociale interactie is het belangrijkste doel, van persoon tot persoon, van persoon tot ruimte of van persoon tot object. Dit alles komt in beweging samen, vandaar Spatial Motion.

Werk

Zondag 6 mei 2018 - Zondag 13 [...]

“Phantasmagoria (făn-tăzˌmə-gôrē-ə, -gōr-) is een [...]

Persoonlijke verhalen over de Japanse bezetting in Museon. [...]

  [...]

    Dit project is een samenwerking [...]

DiverCity Ik herinner [...]

Onderzoek en experimenten

Phantasmagoria

“Phantasmagoria (făn-tăzˌmə-gôrē-ə, -gōr-) is een [...]

Workshops

De workshop macrame knopen spreekt voor zich, het is een [...]

Hip and happening, een biotoop in een weckpot. Deze terrariums [...]

De workshop 'Pixel sleutelhanger' is [...]

About

Bewaren

Wat doe je met je bedrijf?

Altijd een lastige vraag op het gebied van design. Over het algemeen ontwerpt Spatial Motion ruimtes met behulp van beweging.
De naam staat voor de beweging die we met ruimtelijke ontwerpen willen uitlokken. Beweging kan fysiek of psychologisch zijn (of beide). Het kan een verhaal vertellen en je emotioneel ontroeren. Of je fysiek triggeren in de vorm van een ervaring of (inter-) actie.
Het doel van elk project is om een ​​relatie te creëren tussen mens en ruimte (fysieke beweging en psychologisch). Het gaat om een ​​ruimtelijke beleving, in de vorm van een beurs-, installatie-, stand-, winkel- of decorontwerp. Maar misschien kan deze beleving ook op een festival of in de publeike ruimte worden gecreëerd. Omdat we alles om ons heen als architectuur beschouwen.

Hoe doe je dat?

Over het algemeen beginnen we met een project door onderzoek en inspiratie, ja duh! Je moet een concept ontwikkelen.
We willen concepten rationeel ondersteunen, maar willen niet onze instinctieve gevoelens voor een project verliezen. Vertel een verhaal en creëer een context. De volgende stap is het mogelijk maken van interactie met zowel de omgeving als de gebruiker van de ruimte of het object. De combinatie en communicatie van materiaal, kleur en vorm zijn voor mij van cruciaal belang in deze fase. Ook omdat mensen de vrijheid moeten krijgen om ontwerpen instinctief te gebruiken en niet gedwongen worden door het ontwerp. Dit proces stopt niet bij de realisatie van het project. Werken aan tekeningen of het ontwerp daadwerkelijk bouwen moet deel uitmaken van het proces, waarbij er nog steeds de mogelijkheid is om na te denken over wat er in het echte leven met het ontwerp gebeurt. Dit komt omdat ik hoop meer te leren over de routing, flow en ‘genius loci’ van een ruimte. Omdat we denken dat deze aspecten erg belangrijk zijn voor de bruikbaarheid van een ontwerp.
Interactie met mensen of de samenleving is de sleutel om te ontwikkelen op alle onderwerpen (concept en ontwikkeling).

LinkedIn

Contact

LET’S TALK.

Je bent van harte welkom om vragen te stellen of commentaar te geven op mijn werk. Neem via dit contact formulier contact met me op.

Bedankt voor je bericht!